Jednoduché svačiny v období těhotenství

Jednoduché svačiny v období těhotenství

Pálení žáhy a reflux žaludeční šťávy bývají u těhotných žen velmi běžné.

Je to dáno hormonálními změnami a tím, že na žaludek tlačí děloha, čímž dochází k vytlačování žaludeční šťávy do jícnu a následnému pálení žáhy.

Naštěstí lze Rennie užívat i během těhotenství a tyto projevy mírnit.

Od projevů si ale můžete pomoci i jinak.

Obecně platí, že je dobré se vyhýbat kyselinotvorným potravinám, jako jsou citrusové plody a šťávy a káva. Mezi ostatní potenciální strašáky patří tučná nebo pikantní jídla, jako je například kari.

Dalším empirickým pravidlem je zmenšení porcí a pomalá konzumace, protože pálení žáhy vzniká velmi často právě při přejídání. Nepůjde-li to jinak a budete-li mít stále hlad, vždycky si můžete přidat, ale pravděpodobně přijdete na to, že pomalá konzumace menších porcí povede k úplně stejnému nasycení.

Při rychlé konzumaci hrozí přejedení z důvodu, že tělo nestíhá dát mozku signál, že už je plné.

Níže najdete několik jednoduchých svačin, které vás v těhotenství dokonale zasytí.

Pečené brambory

Příprava horkých pečených brambor je snadná a navíc jsou chutné.

Namísto másla zkuste přidat nízkotučný jogurt nebo třeba tvaroh a navrch dejte trochu petržele.

Brambory obsahují vlákninu, která pusobí blahodárně na zažívání.

Avokádo a knäckebroty

O knäckebrotech se říká, že jsou mdlé, ale pokud dáte navrch trochu rozmačkaného avokáda, dostanete chutnou a výživnou svačinku, která je plná těch „hodných“ mononenasycených mastných kyselin. Avokádo má navíc vysoký obsah draslíku a ten pomáhá při svalových křečích, které bývají v těhotenství poměrně běžné.

Celozrnné krekry nebo knäckebroty s nízkým obsahem soli obsahují spoustu vlákniny a s avokádem chutnají skvěle.

Vajíčko a muffin

Vajíčko a anglický muffin sice nezní jako ta nejzdravější svačinka, ale věřte, že je!

Vaječný žloutek obsahuje vitamin D, který usnadňuje vstřebávání vápníku a napomáhá zdravému růstu kostí a zubů vašeho děťátka. Navíc obsahuje cholin, který napomáhá vývoji jeho mozku a nervového systému. Je jedno, zda si uděláte míchaná vajíčka nebo je uvaříte. Obojí je v pořádku. Ale nezapomeňte, že vajíčko by mělo být udělané tak, aby žloutek i bílek byly tuhé a zabránilo se potenciálnímu přenosu salmonely.

Anglické muffiny jsou navíc plné proteinů a vlákniny a mají nízký obsah nasycených mastných kyselin, což z nich činí ideální svačinku.

Cereálie, mléko a bobulovité plody

Cereálie mohou posloužit jako svačinka s nízkým obsahem tuku a cukru a jejich výživové hodnoty se dají navíc podpořit přídavkem mléka a bobulových plodů, případně sekaných jablíček. Ostružiny, maliny i borůvky obsahují vitamin C, draslík, kyselinu listovou a vlákninu, zatímco jablka obsahují spoustu vlákniny.

Snažte se nejíst cereálie s přidaným cukrem, protože v tomto případě se veškeré zdravotní přínosy pokrmu téměř anulují.

Žena, jak jí misku cereálií na sluníčku

Těhotné ženy by měly omezit užívání Rennie na jeden týden a vyvarovat se současného zvýšeného příjmu mléka a mléčných výrobků.

  • Snídaně v pohybu: jednoduše a zdravě
  • EXISTUJE ROZDÍL MEZI JÍCNOVÝM REFLUXEM A PŘEKYSELENÍM ŽALUDKU?
  • Tipy, jak bojovat se stresem
  • CO ZPŮSOBUJE PÁLENÍ ŽÁHY
Alt text

Snídaně v pohybu: jednoduše a zdravě

Ačkoliv je snídaně považována za nejdůležitější jídlo dne, mnozí z nás ji často obětují a raději si ještě několik minutek přispí.

Ranní spěch však nutně nemusí znamenat, že zůstanete bez snídaně.

Spolu s Rennie se podíváme na báječné snídaně, které se dají připravit během okamžiku a zvládnete si je vzít s sebou při dobíhání autobusu...

Číst více
Alt text

EXISTUJE ROZDÍL MEZI JÍCNOVÝM REFLUXEM A PŘEKYSELENÍM ŽALUDKU?

Termíny "reflux žaludeční šťávy" a "překyselení žaludku" se poměrně často zaměňují a lidé často ani nevědí, jaký je mezi nimi vlastně rozdíl.

Ale ve skutečnosti je mezi nimi rozdílů hned několik. Překyselení žaludku není jen slabší formou refluxu, jak se mnozí domnívají.

Rennie se na tyto dva problémy důkladně podívalo a sestavilo tuto příručku, která vám vysvětlí hlavní rozdíly.

Číst více
Alt text

Tipy, jak bojovat se stresem

Na pálení žáhy nebo na překyselení žaludku se může významně podílet stres - o důvod víc, proč v rámci boje se stresem začít žít zdravě.

Hledání nových možností relaxace a zvládání stresových situací nemusí nutně stát obrovské množství času a peněz. Celou řadu věcí, které vám v životě uleví od stresu, můžete začít dělat už dnes.

Rennie vám ukáže několik skvělých věcí, kterými můžete své napětí zmírnit...

Číst více
Alt text

CO ZPŮSOBUJE PÁLENÍ ŽÁHY

Pálení žáhy denně ovlivňuje tisíce lidí a pro některé z nich představuje až extrémně nepříjemný pocit.

Pálení žáhy vzniká často následkem refluxu žaludeční šťávy do jícnu a pociťujeme je jako pálení v hrudi nebo hrdle.

Pálení žáhy vnímáme různě - od pocitu pálení na hrudi po kyselou chuť vzadu v krku. Problém nejčastěji nastává po požití určitých potravin, které mnozí z nás konzumují denně.

Číst více