Jak zatočit s nadýmáním i díky józe

Jak zatočit s nadýmáním i díky józe

Když před vás někdo postaví dobré jídlo, dopřejte si ho, jen při něm trochu přemýšlejte. Nepřejídejte se, jezte v klidu. Když se přesto objeví pálení žáhy či cítíte překyselení žaludku, Rennie dokáže rychle ulevit od pálení žáhy nebo překyselení žaludku.

Naštěstí existuje řada základních věcí, které vám mohou pomoci – a jóga představujte jeden z nejlepších způsobů, jak bojovat proti podráždění jakéhokoliv druhu.

Zde uvádíme několik jednoduchých pozic, které napomáhají zažívání a dodají vám energii pro sebevědomý boj s nadýmáním.

Twist vleže (Supta Matsyendrásana)

Twist vleže (Supta Matsyendrásana)

Lehněte si na záda, přitáhněte pravé koleno k hrudi, pravou paži natáhněte směrem ven na podlahu, levou ruku dejte na koleno a veďte je opatrně přes své tělo tak, aby obě lopatky stále spočívaly na podlaze.

Zůstaňte v této pozici po dobu pěti až deseti nádechů a pak udělejte to samé na druhé straně. Jedná se o hloubkově aktivující twist, který slouží k šetrné masáží zažívacího traktu.

Pozice hrdiny (Vírásana)

Tento posed ve vzpřímené pozici slouží nejen k protažení kvadricepsů (svalová skupina na přední straně stehen), holení a kotníků, ale páteř a trup v prodloužení představují také ideální postoj pro trávení a boj s nadmutým žaludkem. Tento cvik se dá provádět i na speciálním jógovém kvádru nebo srolované přikrývce, pokud potřebujete ulevit bolavým kolenům.

Pozice hrdiny (Vírásana)

Pozice kočky/krávy

Pozice kočky/krávy

Tato pozice zahrnuje postavení na všech čtyřech. Při nádechu zdvihněte kostrč nahoru, prohněte páteř tak, aby se bříško uvolnilo směrem k podlaze, a lopatky tlačte k sobě. Při výdechu se při opačném pohybu odtlačujte od podlahy a páteř vykleňte zase směrem ke stropu. Tento vlnový pohyb opakujte několik dechových kol po sobě. Pozice kočky/krávy redukuje nadmutí bříška díky stahování břišní oblasti.

Další věci ke zvážení...

Správná technika a správné dýchání jsou naprosto zásadní, pokud chcete, aby cvičení bylo maximálně efektivní. Navíc slouží jako prevence zranění.
 
V začátcích nikam nespěchejte a nepřepínejte se, nejdřív se pořádně seznamte se základy a teprve potom přejděte k pokročilejším technikám.

Pokud při cvičení nejste pevní v kramflecích, obraťte se na profesionála, který vám poskytne odbornou radu šitou na míru vašim unikátním potřebám.

  • Snídaně v pohybu: jednoduše a zdravě
  • EXISTUJE ROZDÍL MEZI JÍCNOVÝM REFLUXEM A PŘEKYSELENÍM ŽALUDKU?
  • Tipy, jak bojovat se stresem
  • CO ZPŮSOBUJE PÁLENÍ ŽÁHY
Alt text

Snídaně v pohybu: jednoduše a zdravě

Ačkoliv je snídaně považována za nejdůležitější jídlo dne, mnozí z nás ji často obětují a raději si ještě několik minutek přispí.

Ranní spěch však nutně nemusí znamenat, že zůstanete bez snídaně.

Spolu s Rennie se podíváme na báječné snídaně, které se dají připravit během okamžiku a zvládnete si je vzít s sebou při dobíhání autobusu...

Číst více
Alt text

EXISTUJE ROZDÍL MEZI JÍCNOVÝM REFLUXEM A PŘEKYSELENÍM ŽALUDKU?

Termíny "reflux žaludeční šťávy" a "překyselení žaludku" se poměrně často zaměňují a lidé často ani nevědí, jaký je mezi nimi vlastně rozdíl.

Ale ve skutečnosti je mezi nimi rozdílů hned několik. Překyselení žaludku není jen slabší formou refluxu, jak se mnozí domnívají.

Rennie se na tyto dva problémy důkladně podívalo a sestavilo tuto příručku, která vám vysvětlí hlavní rozdíly.

Číst více
Alt text

Tipy, jak bojovat se stresem

Na pálení žáhy nebo na překyselení žaludku se může významně podílet stres - o důvod víc, proč v rámci boje se stresem začít žít zdravě.

Hledání nových možností relaxace a zvládání stresových situací nemusí nutně stát obrovské množství času a peněz. Celou řadu věcí, které vám v životě uleví od stresu, můžete začít dělat už dnes.

Rennie vám ukáže několik skvělých věcí, kterými můžete své napětí zmírnit...

Číst více
Alt text

CO ZPŮSOBUJE PÁLENÍ ŽÁHY

Pálení žáhy denně ovlivňuje tisíce lidí a pro některé z nich představuje až extrémně nepříjemný pocit.

Pálení žáhy vzniká často následkem refluxu žaludeční šťávy do jícnu a pociťujeme je jako pálení v hrudi nebo hrdle.

Pálení žáhy vnímáme různě - od pocitu pálení na hrudi po kyselou chuť vzadu v krku. Problém nejčastěji nastává po požití určitých potravin, které mnozí z nás konzumují denně.

Číst více